Stránky

Další kuchařka - The Tuscan Sun Cookbook

Další kuchařka, kterou prostě musím mít! :-)
Teď jsem uspávala malého a přemýšlela jsem o všech těch receptech a kuchařkách, co sbírám. O tom, jak často a co vařím. Věřte, není to často, a z každé knihy mám jeden až dva recepty, které jsem kdy uvařila. Do toho miluju vaření tím svým jednoduchým stylem z nádherných čerstvých surovin a bez dochucovadel typu vegeta, kečup a jiné. Ona i obyčejná rýže uvařená tím správným způsobem už moc ingrediencí nepotřebuje. A rozvařené špagety s kečupem, ty u nás nikdy nebyly. No jsem zvědavá, co na to prcek. Bude si muset brzo zvyknout na dijonskou hořčici, zázvor, chilli, mátu a jiné koření, jinak bude mít suché brambory.
Ale zpátky ke kuchařce, o které jsem chtěla psát. Moje oblíbená americká autorka Frances Mayes vydala po několika knihách kuchařku - The Tuscan Sun Cookbook. Frances v kuchařce uvádí jejich oblíbené recepty, které si s manželem v Itálii vařili. Název se odkazuje na její prvotinu z italského prostředí - Under The Tuscan Sun. Kniha byla i zfilmována (doporučuji pustit si před cestou do Itálie, protože skvěle naladí, a potom taky každé léto, ono to pak vypadá i v Čechách najednou líp) a u nás je pod názvem Pod toskánským sluncem. Frances se kdysi přestěhovala do Toskánska, koupila usedlost, našla si po rozvodu nového chlapa a s ním začala usedlost zvelebovat. Mám její knihu Bella Tuscany - je to takový cestopis popisující jejich příjezd do Itálie na jaře, všechno, co prožívají, kam cestují (ano, zase Sicílie, už bych tam opravdu potřebovala taky zajet!), lidi, které potkají, co pěstují na zahradě, jednoduchá italská jídla a spoustu drobností, které vás rázem přenesou od starostí všedních dní do nádherné toskánské krajiny a zvyků. Je to zajímavé, ono to není až takové terno, vždyť přece všude je krásně, že jo. Toskánsko je typické těmi cypřiši a domečky na kopcích, tady zase máme jiný ráz krajiny, vinice na Moravě. Ale přijde mi, že si toho nějak neumíme všimnout, že se nám to zdá takové obyčejné, obdivujeme cizí země a přitom doma je to taky krásné, jen to nevidíme.
Takže tady je ta kuchařka:
978-0-307-88528-9

Nečekám, že by se dala koupit u nás, ale jednou si ji na Amazonu objednám :-) Kniha vyjde v březnu 2012.

Žádné komentáře:

Okomentovat