Stránky

Irvine Welsh - Postelová tajemství mistrů kuchařů

Jediné, co jsem o této knize věděla, než jsem ji začala číst, bylo, že je od autora Trainspottingu. Dost na to, aby mě to lákalo k přečtení.
Kdybych měla čas, tak ji přečtu za víkend. Takhle s prckem se to moc nedá. Takže přes nemastný-neslaný rozjezd, kdy jsem se dva měsíce nemohla začíst, jsem si konečně udělala více času a zakousla se do knížky. Stálo to za to! V první řadě je to příběh nepředvídatelný (což je pro mě hodně důležitá vlastnost...), výborně se čte, je to okořeněné slangovými výrazy a spoustou sprostých slov (to mi teda vůbec nevadí :-))) a pořád chcete vědět, jak to teda dopadne, kdo je Skinnerův otec a co bude s Kibbym.

Dovolím si menší poznámku: název knihy je trochu zavádějící. Není to knížka o tom, co dělají kuchaři v soukromí a jací jsou sukničkáři. To teda rozhodně ne. Příběhem se mihne pár kuchařů, hlavní postava pracuje na městském úřadu pro kontrolu hygieny v restauracích, to je ale asi vše.

Jinak je to příběh o vztazích matky a syna, mezi kolegy, milenci, rodinou, syn-otec, neznámý otec a v nemalé části slavné trio: sex, drogy, místo rokenrolu punk a v neposlední řadě spousta alkoholu.

Ale finále je neskutečné, fakt dost dobrý! :-)

Obálka titulu Postelová tajemství mistrů kuchařů

Žádné komentáře:

Okomentovat